Z PŘÍNOSŮ HEADHUNTINGU – 3 DŮVODY PRO DISKRÉTNÍ OSLOVOVÁNÍ

executive search

Obsah článku

Z PŘÍNOSŮ HEADHUNTINGU – 3 DŮVODY PRO DISKRÉTNÍ OSLOVOVÁNÍ

Další významnou výhodou při využití headhuntera v rámci executive search je možnost oslovovat kandidáty diskrétně. Je mnoho případů, kdy je určitá míra diskrétnosti na místě, postupně si je vyjmenujeme. Napřed chci uvést, že tato praktika není nic nekalého, jde o diplomatické „zkoumání terénu“, představ a možností případných obchodních partnerů.  U potenciálních kandidátu zjišťujeme otevřenost k jednání, zájem o nové výzvy, motivaci k případné změně. Na pozicích top managerů nebo ředitelů mluvíme také o vizích a cílech do budoucna. Nebavíme se ale zatím o konkrétní firmě či pracovní nabídce.

A kdy tedy budeme oslovovat v diskrétním módu?

Klient podniká ve vysoce konkurenčním prostředí – informace o chystané změně na klíčovém postu ve firmě, jako je například generální ředitel, by mohla znejistit obchodní partnery, vyslat signál směrem ke konkurentům i ovlivnit hodnotu společnosti.

Vztahy s konkurencí – častým místem pro hledání vhodného kandidáta bývají ostatní firmy v oboru, tedy přímá konkurence, se kterou se klient setkává pravidelně na trhu a kde existují určité vztahy – vzájemná spolupráce, tolerance nebo nevraživost. A tyto vztahy klient nechce ohrozit nebo zhoršit tím, že bude otevřeně oslovovat nejlepší zaměstnance.

Signál dovnitř firmy – uvnitř firmy může být napjatá situace, majitel nemá z interních zdrojů koho povýšit a pozici mu svěřit, proto se rozhodne hledat zvenčí. Ve firmě se tento krok rozhodne komunikovat až ve chvíli, kdy bude výběr kandidáta finalizovat, aby zkrátil období nejistoty. Důvodů může být jistě více. Pro mě je důležité ty pravé důvody mého klienta dobře znát a moci jim přizpůsobit práci na projektu a komunikaci. Když v danou chvíli nemohu potenciálním kandidátům říci všechny informace, tak komunikuji férově a pravdivě a vždy sděluji, v jaké fázi může být konkrétní informace prezentována.